صدای نسل سوم

"کربلا در کربلا میماند اگر زینب نبود...شیعه می پژمرد اگر زینب نبود"

صدای نسل سوم

"کربلا در کربلا میماند اگر زینب نبود...شیعه می پژمرد اگر زینب نبود"

پیام های کوتاه
  • ۲۷ مرداد ۹۶ , ۰۲:۱۱
    "مرگ"
  • ۲۷ خرداد ۹۶ , ۱۰:۵۹
    "دعا"
کلمات کلیدی
بایگانی
آخرین مطالب

مارکوس هم اتفاقی بود؟!

يكشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۱۴ ق.ظ

مارکوس آئورلیوس از امپراطوران روم بود که نقش برجسته ای در آخرین دوره جنگ های روم علیه پارت ها( ایرانی ها ) داشت.

وی در سال 162 میلادی برادر خوانده اش ( لوسیوس وروس) که جانشین او در امپراطوری بود را برای مقابله با گسترش نفوذ پارت ها در ارمنستان و غرب بین النهرین به جنگ با آنان فرستاد.

لوسیوس علاوه بر اشغال ارمنستان و غرب بین النهرین ( فرات تا رود خابور در سوریه فعلی ) تیسفون پایتخت اشکانیان را نیز فتح نمود و کاخ بلاش سوم را با خاک یکسان ساخت و نواحی غربی بین النهرین را از دولت اشکانی جدا کرد.

این دوره از جنگ های رومیان که از سال 162 میلادی آغاز شده بود، در سال 166 میلادی با پیروزی رومی ها خاتمه یافت و مارکوس آئورلیوس (امپراطور روم ) القاب پارتیکوس و مادیکوس ( فاتح پارت ها و مادها ) را به لوسیوس اعطا کرد.

در حالی که غربی ها به شدت نگران نفوذ و اقتدار منطقه ای جمهوری اسلامی ایران به ویژه توسعه عمق راهبردی ایران در عراق و سوریه می باشند، انعقاد قرارداد در روم و در زیر سم اسب مارکوس آئورلیوس که در زمان او بخشی از حوزه عراق و شام از پارت ها ( ایران ) جدا شد، حامل چه پیامی می تواند باشد ؟!

پس از برجام، غربی ها با اقدامات گسترده ای از جمله تحریم های جدید و توسعه نفود در ایران، به دنبال مهار عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران در منطقه به ویژه در عراق و سوریه می باشند.

مشرق نیوز


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۱۱
افسر مولا

نظرات  (۱)

۱۶ بهمن ۹۴ ، ۲۲:۰۰ گلستان بلاگ

سلام . خداقوت                                                   

باتشکر بابت ارسال مطلب خوبتان  در گلستان بلاگ.

http://golestanblog.ir/%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%B3-%D9%87%D9%85-%D8%A7%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%82%DB%8C-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D8%9F/

یاعلی. التماس دعا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی