دوستم که کنارم بود ،شاهد بر این ادعاست...
شادی روح بلند شهیدان صلوات
چند روزیست که استودیو واحد مرکزی خبر نونوار کرده است. نظر مردم برایشان مهم است و منتظرند تا بازتاب رضایت و نظرات ملت را بشنوند. درست است که در کمین تپق زدن های گزارشگران خبری بودن بی انصافی و ناجوانمردانه است اما حقیقتا لبخندی میزنیم و بعد همدردی میکنیم که لابد الان ضربان قلبش دارد هزار میزد.خب فضا عوض شده است و انس گرفتن با فضای جدید وقت میبرد.خدا قوتتان بدهد.بابت آن یک آیه و صلوات هایی که ابتدای خبر میفرستید بی نهایت سپاسگزارم.
اما من به عنوان عضو کوچکی از ملت یک گله دارم!
خبری را پخش کردید از سید حسن نصرالله و ایشان امام خامنه ای را «امام» خطاب کردند!
اما خودتان هیچ وقت ایشان را امام خطاب نمیکنید؟ اگر شما بگویید.نهادینه میشود.همانطور که صلواتتان نهادینه شد.کاش این تناقض رفع شود...آرزوی من این است که روزی از خبر شبکه یک با گوشهایم بشنوم :حضرت امام خامنه ای
نشنوم :آیت الله خامنه ای!
نشنوم:رهبر معظم انقلاب!
نشنوم:حضرت آیت الله خامنه ای!
.
.
.
گلایه های افسرمولا
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
بخشی از مقاله دکترمحمدعلی رامین:
ده سال هر کاری کردیم، یک رسانهی غربی پیدا شود که بگوید «امام
خمینی»، نشد! همه میگفتند «آیتالله خمینی»
سال 59 به یکی از اساتید یهودی آلمان گفتم «استاد!
چرا رسانههای شما نمیگویند امام خمینی؟». خندهای کرد و گفت «آخر ما بعضی چیزها
را متوجه شدیم!». کیفاش را باز کرد و یک کتاب درآورد. ترجمهی آلمانی کتاب «ولایت
فقیه» امام بود. گفت «آقای خمینی یک تئوری جهانی دارد. وقتی ما بگوییم
"امام"، ایشان بین کشورهای دنیا شاخص میشود. چون کلمهی
"امام" قابل ترجمه نیست. ولی وقتی بگوییم "رهبر"، این کلمه در
فرهنگ غرب بار منفی دارد. دیگر ما ایشان را کنار استالین و موسیلینی و هیتلر قرار
میدهیم. کلمهی "رهبر" به نفع ما و کلمهی "امام" به نفع
آقای خمینی است. از طرف دیگر اگر ایشان یک جایگاه دینی دارد، ما به ایشان میگوییم
"آیتالله"، اما "امام" یک بار معنوی دارد! از طرفی ایشان آن
طور میشود امام امت اسلامی که مسلمانهای دنیا را دور خودش جمع بکند!». با این
صراحت این را به من گفت.
یک رسانهی غربی یا شرقی را پیدا نمیکنید که گفته
باشد «امام خمینی». آن موقع ما امتحان کردیم رسانههای غربی آیا میپذیرند ما یک
آگهی بدهیم به نام «امام خمینی»؟ میخواستیم 60،000 مارک بدهیم که یک آگهی چاپ
کنند، قبول نکردند!
شهریور 58 که در مجلس خبرگان قانون اساسی شهید بهشتی
کلمهی امامت را در قانون اساسی گذاشت، ریاست آن مجلس با آقای منتظری بود. امام
خمینی گفت شما نمیتوانی مجلس را اداره کنی، برو کنار، آقای بهشتی اداره کند. وقتی
شهید بهشتی آمد اصل پنجم را مطرح کند که ولی فقیه نائب امام زمان و امام امت
اسلامی است، کشور ریخت به هم. بازرگان اعلام استعفای دستهجمعی دولت را کرد.
امیرانتظام اعلام کرد که مجلس خبرگان قانون اساسی باید منحل شود. سر یک کلمه کشور
ریخت به هم!
امامتمحوری، امّتگرایی، عدالتگستری، و دوقطبی
مستکبرین-مستضعفین اساس تئوری امام خمینی بود.
امام خمینی از دنیا رفتند. آقای هاشمی رفسنجانی
آمدند پنج روز بعد از رحلت امام خمینی در دومین خطبهی اولین نمازجمعهی بعد از
رحلت امام، راجع به ولایت فقیه دو جمله گفتند. یک : «ما نمیخواهیم بعد از رحلت
امام خمینی به جانشی ایشان "امام" بگوییم». این همه دعوا داشتیم با شرق
و غرب؛ امام حاضر شد شهید بهشتی را قربانی کند برای این کلمه؛ قانون اساسی پنج بار
روی امامت ولی فقیه تأکید کرده، امام این را از سال 48 مطرح کرده، شما میگویی نمیخواهیم؟
به اسم اعزاز امام خمینی گفتند به جانشیناش نمیگوییم امام! انگار یکی به شما
بگوید من چون خیلی شما را دوست دارم، افکار شما را میخواهم با شما دفن کنم! جملهی
دومشان این بود : «خبرگان مرجع تعیین نکرده است». یعنی جانشین امام خمینی نه مرجع
است و نه امام.
وقتی ایشان جای «امام» گذاشت «رهبر»، «امّت» شد
«ملّت». یعنی عملاً سیستم ملت-رهبر انگلیسیها را پذیرفتیم و سیستم امت-امامت امام
خمینی را کنار گذاشتیم. وقتی «امّت» شد «ملّت»، عناصر امّت یعنی «خواهران و
برادران قرآنی» -که وظایفی مثل امر به معروف و نهی از منکر نسبت به هم دارند، تبدیل شدند به عناصر ملت یعنی «شهروند» و « هموطن».......
عرایض آقای هاشمی رفسنجانی در ۱۲ بهمن ۹۴:
صلاحیت شخصیتی را که اشبه به جدش امام خمینی است، قبول نمیکنید؛ شما صلاحیت خود را از کجا آوردهاید؟ چه کسی به شما اجازه داده است که قضاوت کنید؟ چه کسی به شما اجازه داد که یکجا بنشینید و داوری کنید؟ برای مجلس و دولت و جاهای دیگر و اختیارات را در دست بگیرید؟ چه کسی اجازه داد که اسلحه برای شما باشد و تریبونها برای شما باشد؟ چه کسی اجازه داد که تریبونهای نماز برای شما باشد و صداوسیما برای شما باشد؟ چه کسی به شما اینها را داد؟
..................................................................................
شورای نگهبان از دوازده عضو تشکیل شدهاست که شش عضو از این دوازده تن فقهایی هستند که با حکم حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) عزل و نصب میشوند و شش عضو دیگرحقوقدانانی هستند که با معرفی رئیس قوه قضاییه و رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتخاب میشوند.
پس نتیجه میگیریم که شورای نگهبان را امام و امت انتخاب کرده اند.
.....................................................................................................
جناب رفسنجانی
یک سوال پرسیدن که اینقدر اعصاب خردی و قشقرق ندارد!
خب پیش می آید که انسان فراموش کند.
امیدوارم سوالات دیگرتان را طوری بپرسید که کسی لااقل شما را به سخره نگیرد
که رییس تشخیص مصلحت نظام ما نمیداند شورای نگهبان صلاحیت اعضایش را از کجا بدست می آورد؟!!!!
به امید روانی آرام برای شما
افسر مولا
مارکوس آئورلیوس از امپراطوران روم بود که نقش برجسته ای در آخرین دوره جنگ های روم علیه پارت ها( ایرانی ها ) داشت.
وی در سال 162 میلادی برادر خوانده اش ( لوسیوس وروس) که جانشین او در امپراطوری بود را برای مقابله با گسترش نفوذ پارت ها در ارمنستان و غرب بین النهرین به جنگ با آنان فرستاد.
لوسیوس علاوه بر اشغال ارمنستان و غرب بین النهرین ( فرات تا رود خابور در سوریه فعلی ) تیسفون پایتخت اشکانیان را نیز فتح نمود و کاخ بلاش سوم را با خاک یکسان ساخت و نواحی غربی بین النهرین را از دولت اشکانی جدا کرد.
این دوره از جنگ های رومیان که از سال 162 میلادی آغاز شده بود، در سال 166 میلادی با پیروزی رومی ها خاتمه یافت و مارکوس آئورلیوس (امپراطور روم ) القاب پارتیکوس و مادیکوس ( فاتح پارت ها و مادها ) را به لوسیوس اعطا کرد.
در حالی که غربی ها به شدت نگران نفوذ و اقتدار منطقه ای جمهوری اسلامی ایران به ویژه توسعه عمق راهبردی ایران در عراق و سوریه می باشند، انعقاد قرارداد در روم و در زیر سم اسب مارکوس آئورلیوس که در زمان او بخشی از حوزه عراق و شام از پارت ها ( ایران ) جدا شد، حامل چه پیامی می تواند باشد ؟!
پس از برجام، غربی ها با اقدامات گسترده ای از جمله تحریم های جدید و توسعه نفود در ایران، به دنبال مهار عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران در منطقه به ویژه در عراق و سوریه می باشند.